dijous, de gener 24, 2008

El ghetto ara es diu Gaza

Diuen que qui de petit pateix abusos i maltractament, de gran serà amb molta probabilitat un abusador i maltractador. Això és el que els deu haver passat als israelians, que després de patir una de les barbàries més indignes i vergonyants de la història de la humanitat en els camps de concentració nazis, ara repeteixen el mateix esquema amb els palestins confinats a la franja de Gaza.Notícies com les que portem massa temps veient, i les informacions que ens arriben des d'aquest punt del pròxim orient ens demostren que l'actuació de l'estat d'Israel és totalment feixista, dictatorial i contraria a qualsevol de les directrius de la ONU, dels drets humans i la convenció de Ginebra. És vergonyós com la comunitat internacional no fa res per castigar un estat terrorista, que comet constantment crims de guerra i contra la humanitat, que se'l pot acusar de genocidi, que no respecte les resolucions del consell de seguretat de les Nacions Unides, que des de fa més de 40 anys ocupa territoris de països extrangers on sotmet la població a vexacions i humiliacions, que mata els seus rivals polítics amb la força del seu exèrcit.
Ja és hora que d'acabar amb aquesta barbàrie, amb l'espiral de violència que només condueix a més violència. Que els jueus sofrissin l'holocaust no justifica, de cap de les maneres, l'holocaust que estant infringint al poble palestí. L'excusa de l'antisemitisme és un insult veient com actuen. Altres països, per menys han rebut represàlies militars, impulsades per Consell de seguretat de l'ONU.
Ara ells són Goliat. Ara ells apliquen les mateixes tècniques que els nazis al ghetto de Varsòvia o Cracòvia. Ara, el ghetto és Gaza, i els jueus ja no són les víctimes, sinó els botxins.

2 comentaris:

Pilar Ventura Py ha dit...

Tot el que expliques és una cosa que mai he entés. Quina força ha de tenir Israel, per cometre tantes atrocitats i quedar immune?
Ja no "cuela" la trista història de ser el poble escollit i durament perseguit. Han canviat els papers i ara són perseguidors i abusen del seu poder. I on son els atents vigilants de la democràcia ? I les ONG de drets humans??? I al poble saharaui???
Qui l'escolta o el defensa???

A l'Alemanya nazi, se la va deixar anar fent, fins que es va intervenir, massa tard.

Serà massa tard per a molts ja, si és que algun dia s'intervé.

Que podem fer??? A més d'utilitzar la xarxa per denunciar-ho, jo personalment duc moltes vegades el mocador de coll dels palestins, i la meva filla de 16 anys moltes vegades me l'agafa, i això m'agrada, em dona esperança que els joves també en siguin conscients d'aquestes injustícies.

Si organitzeu alguna moguda, compteu amb mi.

Pilar Ventura Py
http://pilarventurapy.blogspot.com/

Ei, una forta abraçada!

Anònim ha dit...

Em sembla que no es pot comparar l'Holocaust amb res. Tot i la brutalitat de la guerra, les atrocitats que s'hi cometen, una cosa segueixen sent una guerra i l'altra un pla d'extermini de tot una ètnia. Potser només el que va passar a Ruanda em sembla igual. Des de l'esquerra, i jo sóc votant d'esquerra, a vegades se simplifica, al meu parer, es tracta d'un conflicte bèlic. Israel és superior en armes i té d'aliats Estats Units. Això fa que hi estiguem en contra. Els palestins tenen altres aliats. La imatge de la celebració dels atemptats per part dels palestins, la veritat, també em sembla molt bèstia. Si se m'insulta per pensar això, què hi farem, però ja us dic, em sembla que se simplifica. Jo simpatitzo amb qui realment pateix, la població civil d'un lloc i un altre.